¡Vamos! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Laura Santing - WaarBenJij.nu ¡Vamos! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Laura Santing - WaarBenJij.nu

¡Vamos!

Blijf op de hoogte en volg Laura

22 September 2015 | Nederland, Zwolle

Nog maar een paar uur, geen eens meer een volle 24 uur, en dan stap ik al in het vliegtuig naar Quito... Spannend! Mijn tas is al ingepakt en volgens mij heb ik, net zoals alle anderen die voor het eerst gaan backpacken, te veel mee. Maar dat zie ik daar wel, misschien kan ik wel een Ecuadoriaan gelukkig maken met mijn opvouwbare pet, als ik hem toch niet gebruik.

Hoe dichterbij het komt, hoe minder zin ik er eigenlijk in heb (dat heb ik soms). Vroeg opstaan, afscheid nemen van mijn ouders en mijn Gerben, en de douane die mij van ernstige dingen verdenkt omdat ik zo bang en ongelukkig voor me uit staar. Gelukkig weet ik ook dat ik, zodra ik er ben, 180 graden omsla en weer helemaal enthousiast ben! Dus laat die laatste paar uren maar snel voorbij gaan.

Ik heb vooral zin in zondag, als ik gewend ben aan de hoogte, als mijn jetlag een beetje is weggeëbt en als ik (joepiejoepiejoepie) naar Sacha Yacu mag voor het vrijwilligerswerk. Veel mensen maken zich nog een beetje zorgen (eeeuh Ecuador, is daar laatst niet iemand vermoord door piraten? Nee. Verdwaald, verkocht en gemarteld? Nee.) maar ikzelf maak me vooral druk om de spinnen. Verder red ik mijzelf wel in de jungle, lijkt me. Aangezien het aardig basic omstandigheden zijn, heb ik wellicht vanaf komende zondag twee weken geen internet en/of bereik. Geen paniek, ik ben waarschijnlijk oké. Zodra ik tijd en gelegenheid heb, laat ik wel weer wat van me horen!


  • 22 September 2015 - 16:57

    Peter Santing:

    Hey schat, wat heerlijk dat je dit kan en gaat doen. In mijn hart voelt het wel een beetje anders maar toch..... Ik ben vooral heel trots op je vastberadenheid en je zelfverzekerdheid. Wat een verschil met Valencia. Natuurlijk ook heel groots dat dit binnen jullie relatie gewoon kan. Ik kon in het begin nog geen week zonder je moeder ;-). Het spijt me dat ik je niet beter heb voorbereid op de spinnen in je leven maar verder ga je je vast goed redden. Heel veel plezier en een berg mooie indrukken toegewenst. En ook hier geld.....als er iets is kom ik je halen...(duurt alleen een pietsie langer) XXX

  • 22 September 2015 - 18:53

    Annie:

    Lieve Laura .Heel plezier en succes! Ik leef met je mee.
    Veel respect voor wat je gaat doen,

    Veel liefs Oma A

  • 25 September 2015 - 18:03

    Annie:

    lieve laura,
    Heerlijk om zo met je mee te leven,fijn dat het kan via je blog,Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Vrijwilligerswerk en Backpacken - Ecuador en Peru

Vrijwilligerswerk in Ecuador met Activity International bij het Monkey rehab Centre. Dit centrum heet Sacha Yacu en bevindt zich een uur bij de stad Puyo vandaan, in de afgelegen jungle. Zij vangen dieren op die slachtoffer zijn geworden van de handel in dieren, en die zodoende zijn gehouden als huisdier terwijl deze wilde dieren hier niet geschikt voor zijn. Vaak zijn de dieren mishandeld en gewond. Sacha Yacu vangt de dieren op, rehabiliteert ze en, indien mogelijk, zet ze terug in het wild. Het gaat hier vooral over primaten, zoals bijvoorbeeld kapucijnaapjes, maar inmiddels heeft het zich uitgebreid en vindt je hier ook andere dieren zoals landschildpadden, pekari's en papegaaien. Ik hoop in ieder geval twee weken iets te kunnen betekenen voor deze toporganisatie, maar als mijn spinnenfobie mij nog geen hartaanval heeft bezorgd, blijf ik misschien nog wel iets langer :).

Na het vrijwilligerswerk blijft er nog een heel aantal weken over om te backpacken door Ecuador, via de kust naar het zuiden van Peru, terug omhoog naar Cusco en uiteindelijk terug te vliegen vanaf de hoofstad Lima. Ik hoop zoveel mogelijk deze mooie landen te mogen beleven en een glimp op te vangen van het leven van de mensen daar en de bijzondere culturen. En natuurlijk hoop ik mijn Spaanse taalkennis een beetje te verreiken met de verschillende accenten en dialecten die ik ga tegenkomen!

Recente Reisverslagen:

21 November 2015

Piranha, Anaconda, y Caipirinha

13 November 2015

Zigzaggend door het land

01 November 2015

La Gringa en Perú

18 Oktober 2015

Blote voeten in Montañita

12 Oktober 2015

Jane of the jungle
Laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 6689

Voorgaande reizen:

23 September 2015 - 05 December 2015

Vrijwilligerswerk en Backpacken - Ecuador en Peru

Landen bezocht: