Aankomst in Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Laura Santing - WaarBenJij.nu Aankomst in Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Laura Santing - WaarBenJij.nu

Aankomst in Quito

Blijf op de hoogte en volg Laura

25 September 2015 | Ecuador, Quito

Ook al ben ik al eerder voor lange tijd weg geweest, het blijft verschrikkelijk om afscheid te nemen van je familie, vrienden en, in mijn geval, vriend en konijn. Liever neem ik iedereen mee, maar zo werkt het helaas niet. Toch ging het dit keer al snel beter zodra ik in het vliegtuig zat. Ondanks de Chinees naast mij, meneer Yang (zo heette hij echt, ik probeer niet te stereotyperen) die steeds bijna in slaap viel op mijn schouders, en het 4-jarige kind achter mij die het tafeltje gebruikte als drumstel, heb ik een redelijke vlucht gehad. Maar het is zo vreemd om om 10 uur ´s ochtends uit Nederland weg te vliegen, 12 uur in het vliegtuig te zitten en dan om 2 uur ´s middags aan te komen in Ecuador. Daarnaast werkte mijn geweldige provider, Kruidvat mobiel, ook nog eens niet in Verweggistan, wat het lastig maakte om te laten weten aan het thuisfront dat k veilig was aangekomen.

Inmiddels het ik een Ecuadoriaanse simkaart, be ik al ietsie gewend aan het tijdsverschil en de hoogte en heb ik al veel leuke dingen gedaan. Gisteren zijn we (we = leerlingen en leraren van de talenschool, en ik) naar een markt geweest in een buitenwijk van Quito.Dit was zo bijzonder! Op dit soort momenten realiseer je je hoe ver je van je eigen stekkie weg bent. Er werden niet alleen allerlei soorten tropisch fruit verkocht, maar ook dieren voor consumptie. Ja, je hoort het goed, levende dieren. Ik moest meteen aan Epke (ons adoptiekonijntje) denken toen ik al die lieve konijntjes zag die in een veel te klein hokje zaten. En niet alleen konijnen, ook katten, cavia´s, kalkoenen etc. De tip van onze coordinator was als volgt: ´No llorar, no comprar´. We mochten dus niet huilen of dieren kopen om mee te nemen naar huis. Dan zouden we teveel opvallen als toerist. Maar dat deden we toch al, boven iedereen uitstekend met onze blonde koppen.

Vandaag heb ik maar een internetcafeetje opgezocht om te laten horen hoe het met me gaat, want morgen is alles dicht en zondag vertrek ik al naar Sacha yacu waar ik twee weken zonder internet zit. Ik er wel heeel veel zin in, frisse lucht en waarschijnlijk geen enge mannen op straat met hun ´Hola chiquita´-machogedrag. Maar ik kan ze wel hebben hoor, ik ben toch een paar koppen groter dan zij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Vrijwilligerswerk en Backpacken - Ecuador en Peru

Vrijwilligerswerk in Ecuador met Activity International bij het Monkey rehab Centre. Dit centrum heet Sacha Yacu en bevindt zich een uur bij de stad Puyo vandaan, in de afgelegen jungle. Zij vangen dieren op die slachtoffer zijn geworden van de handel in dieren, en die zodoende zijn gehouden als huisdier terwijl deze wilde dieren hier niet geschikt voor zijn. Vaak zijn de dieren mishandeld en gewond. Sacha Yacu vangt de dieren op, rehabiliteert ze en, indien mogelijk, zet ze terug in het wild. Het gaat hier vooral over primaten, zoals bijvoorbeeld kapucijnaapjes, maar inmiddels heeft het zich uitgebreid en vindt je hier ook andere dieren zoals landschildpadden, pekari's en papegaaien. Ik hoop in ieder geval twee weken iets te kunnen betekenen voor deze toporganisatie, maar als mijn spinnenfobie mij nog geen hartaanval heeft bezorgd, blijf ik misschien nog wel iets langer :).

Na het vrijwilligerswerk blijft er nog een heel aantal weken over om te backpacken door Ecuador, via de kust naar het zuiden van Peru, terug omhoog naar Cusco en uiteindelijk terug te vliegen vanaf de hoofstad Lima. Ik hoop zoveel mogelijk deze mooie landen te mogen beleven en een glimp op te vangen van het leven van de mensen daar en de bijzondere culturen. En natuurlijk hoop ik mijn Spaanse taalkennis een beetje te verreiken met de verschillende accenten en dialecten die ik ga tegenkomen!

Recente Reisverslagen:

21 November 2015

Piranha, Anaconda, y Caipirinha

13 November 2015

Zigzaggend door het land

01 November 2015

La Gringa en Perú

18 Oktober 2015

Blote voeten in Montañita

12 Oktober 2015

Jane of the jungle
Laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 6691

Voorgaande reizen:

23 September 2015 - 05 December 2015

Vrijwilligerswerk en Backpacken - Ecuador en Peru

Landen bezocht: