Zigzaggend door het land - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Laura Santing - WaarBenJij.nu Zigzaggend door het land - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Laura Santing - WaarBenJij.nu

Zigzaggend door het land

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 November 2015 | Peru, Cuzco

Tjoep tjoep, ik ben al weer een aardig stuk afgedaald in Peru. Na een kleine weiziging van de plannen, bevind ik mij nu alweer in Cuzco! He wat? Dat was toch mijn eindstation? Ja dat klopt, maar ik heb alles even flink door elkaar gemixt!

Het is namelijk het geval dat ik de 24e in Cuzco moet zijn voor een 5-daagse hike naar Machu Picchu. Dat betekent dus dat ik hier nu twee weken zou moeten rondhangen. Dat kan makkelijk, want er is ZOveel te yien. Maar toch is dit ook niet de planning. Even terug naar het begin.

Mijn laatste plan was dus om naar Lima te gaan voor een feestje. We zijn daar uiteindelijk maar een nacht gebleven omdat we daar een paar Israeli´s terugvonden die ik kende van Máncora en Montanita. Andere Laura kende ze ook, van Máncora, Montanita en Colombia (de backpackerswereld is klein). We besloten dat het leuker is om te gaan sandboarden met z´n vieren, dus zijn we met hen verder gereisd naar Paracas (mini Galapagos eilanden), Huacachina (sandboarden en met de sandbuggy, net als Geraldine) Arequipa en Colca Canzon en nu zijn we dus in Cusco. Vanaf maandag ga ik weer alleen verder, en ik plan om de jungle weer in te gaan, want ik vond dat zo geweldig! Dan ben ik de 24e weer terug in Cusco, doe ik die hike, en daarna reis ik via Lake Titicaca en misschien nog Ayacucho of een leuk dorp aan het strand naar Lima vanwaar mijn vlucht 4 december terug gaat naar Nederland. Maar eerst nog even genieten!

Maar hoe was dat nou, dat sandboarden? De woestijn was overweldigend, het was zo bijzonder om daar te zijn! Dat was het al zeker waard. Met de sandbuggy was ook awesome, je scheurt over de met zand bedekte heuvels en je hebt je ogen en bek vol zand, maar het is ECHT super. Het sandboarden viel na dit alles een beetje tegen. Blijkbaar hadden we bij een goedkope organisatie geboekt en kregen we dus sandboards (?) van 3 dollar. Kutdingen. Mijn voeten bleven er niet eens in vast zitten, dus het enige wat je kunt doen, is je board neerleggen, erop gaan staan en rechtuit zonder onverwachtse bewegingen naar beneden scheuren. Dat vond ik een beetje frustrerend, want ik wilde het echte sandboarden doen! Je gaat toch ook niet snowboarden op een strijkplank. Maar goed, was toch ook wel weer een bijzondere ervaring!

Cuzco is ook wel weer heel bijzonder. Naast de overdekte markt, waar je van alles voor leuke prijzen kunt krijgen (alpacawollen vesten, traditionele handwerkjes, fruitshakes en zelfs hele menu´s), zitten misshien wel 50 traditioneel geklede vrouwen op straat hun waren te verkopen. De lekkerste avocado´s en lokale gerechten zoals papas rellenas vind je hier! Wel een beetje uitkijken want voor je het weet, treedt de Traveler´s Tummy weer op.

Verder is het in Cusco kouuuuud na al die stranddagen, en ben ik vrij veel moe aangezien onye kamergenoten een ander ritme aanhouden, genaamd het ´seks in een dorm room waar 9 anderen slapen en zelfs nog wat andere mensen uitnodigen om te joinen´ ritme. Bah. Een ding dat ik dus wel mis, is mijn privacy en daarmee mijn nachtrust. Maar ook dat is een onderdeel van reizen!

- Mijn excuses voor alle spelfouten in de blogs, maar de toetsenborden hier lijken niet echt mee te willen werken. Wat zorgt voor aardig wat frustratie. KGGGRELGKENKJUK

  • 25 November 2015 - 13:00

    Irene:

    We hebben natuurlijk Geraldine gezien in Peru. Tof om een kijkje te nemen met haar daar terwijl jij er bent en ook nog die dingen gedaan hebt. Heerlijk om je verhalen te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Vrijwilligerswerk en Backpacken - Ecuador en Peru

Vrijwilligerswerk in Ecuador met Activity International bij het Monkey rehab Centre. Dit centrum heet Sacha Yacu en bevindt zich een uur bij de stad Puyo vandaan, in de afgelegen jungle. Zij vangen dieren op die slachtoffer zijn geworden van de handel in dieren, en die zodoende zijn gehouden als huisdier terwijl deze wilde dieren hier niet geschikt voor zijn. Vaak zijn de dieren mishandeld en gewond. Sacha Yacu vangt de dieren op, rehabiliteert ze en, indien mogelijk, zet ze terug in het wild. Het gaat hier vooral over primaten, zoals bijvoorbeeld kapucijnaapjes, maar inmiddels heeft het zich uitgebreid en vindt je hier ook andere dieren zoals landschildpadden, pekari's en papegaaien. Ik hoop in ieder geval twee weken iets te kunnen betekenen voor deze toporganisatie, maar als mijn spinnenfobie mij nog geen hartaanval heeft bezorgd, blijf ik misschien nog wel iets langer :).

Na het vrijwilligerswerk blijft er nog een heel aantal weken over om te backpacken door Ecuador, via de kust naar het zuiden van Peru, terug omhoog naar Cusco en uiteindelijk terug te vliegen vanaf de hoofstad Lima. Ik hoop zoveel mogelijk deze mooie landen te mogen beleven en een glimp op te vangen van het leven van de mensen daar en de bijzondere culturen. En natuurlijk hoop ik mijn Spaanse taalkennis een beetje te verreiken met de verschillende accenten en dialecten die ik ga tegenkomen!

Recente Reisverslagen:

21 November 2015

Piranha, Anaconda, y Caipirinha

13 November 2015

Zigzaggend door het land

01 November 2015

La Gringa en Perú

18 Oktober 2015

Blote voeten in Montañita

12 Oktober 2015

Jane of the jungle
Laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 6693

Voorgaande reizen:

23 September 2015 - 05 December 2015

Vrijwilligerswerk en Backpacken - Ecuador en Peru

Landen bezocht: