Piranha, Anaconda, y Caipirinha - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Laura Santing - WaarBenJij.nu Piranha, Anaconda, y Caipirinha - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Laura Santing - WaarBenJij.nu

Piranha, Anaconda, y Caipirinha

Blijf op de hoogte en volg Laura

21 November 2015 | Peru, Puerto Maldonado

Twee dagen in Puerto Maldonado, een havenstad (dorp) aan de Rio Madre de Dios, een vertakking van de Amazonerivier, en 3 dagen in haar jungle... Wat een ervaring weer! En wat heb ik de jungle gemist. Afgezien van de gigantische vochtheidsgraad waardoor je zweet als een eland en je elke 3 uur een nieuw t-shirt aan moet trekken, en de 54 muggenbulten die er elke dag bijkomen. Maar dat is het 100% waard, ik zou er elke dag wel willen zijn.

In het hostel in Puerto Maldonado vond ik al snel een Nederlands stel en een hyperactieve Duitser die ook een jungletour wilden doen en samen hebben we de jungle overwonnen. Het drukke programma bevatte verschillende activiteiten, zo gingen we op een nachtelijke boottocht kaaimannen spotten, kayakken op de rivier, vissen op piranha's, nachtwandelingen maken door de jungle op zoek naar insecten (jaiks!) en ziplinen door de tropische begroeiing. Erg interessant was het ook om te zwemmen in het Lago Sandoval. Het water was heerlijk warm, maar dat vinden de piranha's, de anaconda's en de alligators ook. Ik stond wel even een paar doodsangsten uit, maar uiteindelijk heb ik toch een ommetje gezwommen en ben ik weer in een stuk uit het water gekomen. Oh, en natuurlijk mag ik de tarantulahuisspin niet vergeten, en alle andere pluizige spinnen ter grootte van mijn hand. Oke, misschien ben ik ook wel weer een klein beetje blij dat ik in het koude Cusco ben, waar de spinnen en insecten Nederlandse formaten hebben.

Nu is het tijd om me voor te bereiden op de helse tocht naar Machu Picchu. Ik heb een paar mensen gesproken die ook de 5-daagse Salkantay Trek hebben gedaan, en die hebben (heel bemoedigend) gezegd dat het echt heel zwaar was, zowel omhoog als omlaag. Het is namelijk zo, dat bergopwaards hiken heel veel energie kost en op deze hoogte voelt het alsof je longen ontploffen. Je kunt alleen maar denken: ik wou dat ik niet meer omhoog hoefde te lopen. MAAR als je eenmaal op het punt bent dat je naar beneden mag, dan proberen je heupbotten en je knieschijven zich te scheiden van je lichaam en dan wenste je dat je weer omhoog mag lopen. Het is dus nooit goed eigenlijk. Ik ga mijn uiterste best doen om ontzettend te genieten van deze tocht en de prachtige vergezichten, maar het wordt bikkelen. Gelukkig heb ik (superdeluxe, schokdempende, gewichtsverminderende, engelachtig zwevende) wandelstokken gekregen van de persoon die zei dat de tocht een hel is. Thanks man.

Vanaf nu dus mentale voorbereiding (hoe ga ik dat doen? Juist, nog even flink Cusco op zijn kop feesten) en mezelf moed inspreken. Ik ben dus ook niet bereikbaar voor een aantal dagen, volgende week zaterdag ben ik (hopelijk, als ik niet heb opgegeven en bij een lokale familie op de berg ben ingetrokken) weer terug in de civilization!

  • 24 November 2015 - 09:09

    Manon - Activity Int.:

    Joehooee, Jane, gaaf dat je het zo tof vindt! Super dat je ook in Peru de jungle in bent gegaan.
    Succes en vooral veel plezier bij de Salkantay Trek! Komt wel goed schatje! ;-) Groetjes uit het koude Enschede, Manon

  • 24 November 2015 - 09:37

    Janine Wegman:

    Klinkt mega gaaf!!!!! Super zeg!
    Big hug uut Twente

  • 25 November 2015 - 13:04

    Irene:

    Mijn reactie van net niet geplaatst of verdwenen in het internet....zie net dat je dagboek al 1024 keer bekeken is en dat is het zeker waard....wat een fantastische verhalen, heerlijk om te lezen.
    Heel heel veel succes met je tocht. Je kunt het! Wel blij je straks weer heelhuids thuis te hebben. Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Puerto Maldonado

Vrijwilligerswerk en Backpacken - Ecuador en Peru

Vrijwilligerswerk in Ecuador met Activity International bij het Monkey rehab Centre. Dit centrum heet Sacha Yacu en bevindt zich een uur bij de stad Puyo vandaan, in de afgelegen jungle. Zij vangen dieren op die slachtoffer zijn geworden van de handel in dieren, en die zodoende zijn gehouden als huisdier terwijl deze wilde dieren hier niet geschikt voor zijn. Vaak zijn de dieren mishandeld en gewond. Sacha Yacu vangt de dieren op, rehabiliteert ze en, indien mogelijk, zet ze terug in het wild. Het gaat hier vooral over primaten, zoals bijvoorbeeld kapucijnaapjes, maar inmiddels heeft het zich uitgebreid en vindt je hier ook andere dieren zoals landschildpadden, pekari's en papegaaien. Ik hoop in ieder geval twee weken iets te kunnen betekenen voor deze toporganisatie, maar als mijn spinnenfobie mij nog geen hartaanval heeft bezorgd, blijf ik misschien nog wel iets langer :).

Na het vrijwilligerswerk blijft er nog een heel aantal weken over om te backpacken door Ecuador, via de kust naar het zuiden van Peru, terug omhoog naar Cusco en uiteindelijk terug te vliegen vanaf de hoofstad Lima. Ik hoop zoveel mogelijk deze mooie landen te mogen beleven en een glimp op te vangen van het leven van de mensen daar en de bijzondere culturen. En natuurlijk hoop ik mijn Spaanse taalkennis een beetje te verreiken met de verschillende accenten en dialecten die ik ga tegenkomen!

Recente Reisverslagen:

21 November 2015

Piranha, Anaconda, y Caipirinha

13 November 2015

Zigzaggend door het land

01 November 2015

La Gringa en Perú

18 Oktober 2015

Blote voeten in Montañita

12 Oktober 2015

Jane of the jungle
Laura

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1295
Totaal aantal bezoekers 6698

Voorgaande reizen:

23 September 2015 - 05 December 2015

Vrijwilligerswerk en Backpacken - Ecuador en Peru

Landen bezocht: